onsdag 13. januar 2010

Dekorasjon og bukett

Hei, Jeg har fott i oppgave å lage en lang bord dekorasjon og en høy bukett.


Mål

Planlegge,gjennomfære og vurdere egne grunnleggende arbeider med ulike råvarer.

Utføre arbeidsperosses i samsvar med etisk og estetiske normer i farge.

lage og bruke arbeidsteikningar, skisser og andre visuell informasjon.



Lang bord dekorasjon







Skisse
















Arbeidstegning




















2 Gåsunger (15,-)
5 Salal (2,-)
3 Roser (33,-)
12 Nelliker (18,-)
1 Lærbregne (10,-)
1 Lisianthus (30,-)
4 Bjørnegress (2,-)
1,5 Buljongtråd (10,-)
1 Dekorasjonskål (15,-)

Total sum: 428,-


Forklar hvordan du har oppnådd en god harmonisk helhet i produktene dine:

Jeg har en god fargekominasjon, og gjentakelser i produktet mitt. Jeg har satt blomstene i grupper som gjør at produktet mitt får en harmonisk helhet.


Hvilken stil har du valgt for hvert av produktene:

Jeg vil si at min dekorasjon er både dekorativt og klassisk.


Forklar hovedtrekk med stilene du har brukt:

Klassisk: Har en klar form, det er få sorter og har en ren farge. Ikke overflod av pynt.

Dekorativt: Store mengder med blomster og grønt, og variasjon.


Hva fungerte?

Formen, farge, finne proporsjoner. Gode snitt, satt godt i oasis.


Hva måtte du forandre på?

Jeg forandret ikke på noe.


Hva vil du gjøre annerledes neste gang?

Jeg vil ha rosene skal være litt høyere, og grøntmaterialet litt finere.




Høy bukett


















skisser




















Arbeidstegning


3 Gåsunger (15,-)
3 araberstjerne (37,-)
1 Aspidistra blad (10,-)
1 voksblomst (37,-)
1 tråd (10,-)
3 nåler (2,-)

Total sum: 219,-

Forklar hvordan du har oppnådd en god harmonisk helhet i produktene dine:

Harmonisk fargevalg, rolig å se på. Det som gjør at arbeidet mitt er godt å se på.


Hvilken stil har du valgt for hvert av produktene:

Buketten min er både dekorativ og formal.


Forklar hovedtrekk med stilene du har brukt:



Formal: Få sorter og klare kontraster. Og alle materialenes egenskaper er like viktige.
Det er heller ingen unødvendig mengder eller overflod.




Hva fungerte?

Formen og fargene.


Hva måtte du forandre på?

Jeg forandret ikke på noe.


Hva vil du gjøre annerledes neste gang?


Nålene mine stakk og tråden, det vil jeg forandre neste gang.

4 kommentarer:

  1. Hei
    Fin blogg du har. Ser bra ut bilder og tekst du har lagt ut:)
    Hilsen Inger

    SvarSlett
  2. du vet at du kan hete det du heter istede for den prikken!! Når du la inn bilde i headeren kan du velga å klikke i stede for bloggtittel og beskrivelse så ser du navnet ditt på bloggen i stede for en prikk!!

    ;D

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett