søndag 15. august 2010

Første uke som lærling O.O

YES!!!!!!
Jeg fikk den lære plassen som jeg ville ha.
Nå er jeg lærling hos Kolnes - Zwerg.
Jeg ble tatt godt i mot, og de var glade at jeg skulle jobbe med dem.


Bukett

4 Grønn Nellik
5 Blå     Asters 
4            Leder 
4            Koral ferm
3 Lilla    Limonium
















Sum 300,-


Kronekrans

1             Tujakrans
8   Hvit   Greinroser
10 Hvit    Lisiantus
7              Leder
1              Oases
















Her har jeg festet oasen, ved hjelp av pinner og blomster
binde tråd. Så når det løftes detter det ikke av. Den heter kronen.

Vis du ser nøye etter er det pinner på hjørnene på oasen,
for ikke tråden skal gå inn i oasen når man knyter den fast.

Så har eg begynt å ta i grønt (Leder).



















Oasen er nå dekket godt med leder, deretter begyner jeg å dekorere med blomster. Her er det viktig å følge den runde kransen, og gode linjer skal det være.
















WoW....
Å dette var min første gang.
Jeg laget to av dem som skulle til to forskjelige begravelser.

Sjefen min synes jeg er flink. :)
Han skryter mye av meg i det siste, og jeg er glad over at han er fornøyd med min innsats.

Sum 1400,-




Høy bukett

1 Blå       Rider spore
Mangen  Bjørnegress
3 Lilla     Fresia

Sum 225,-





















Dekorasjon

7 Rosa Nellik
4 Lilla  Limonium
3 Lilla  Fresia
2 Rosa Orkide
1          Oase
1          Skål

Sum 400,-


















Oasen er i skålen, og her setter jeg i koralferm.


















Så tar jeg i leder blader i.



















Når jeg har dekket oasen godt med det grønne, nå begynner jeg med blomstene. 
Her setter jeg inn limonium.


















Så kommer fresia.




















Her kommer nellikene også tok jeg litt til limonium i midten.




















Og den siste hånden på verket to orkideer.















Vurdering

Å det er så gøy å var lærling, trives mye vi ler og har det gøy på jobb.  Å så mye flott vi lager hver dag. Jeg blir veldig slitten i løpt av dagen, men det er gøy å jobbe med blomster. 
Spesielt med de nye vennene jeg har fått på jobben.

1 kommentar:

  1. Gratulerer kjempemye med læreplassen;))) Lykke til.
    Flotte arbeider du har laget.
    Håper du fortsetter å bruke bloggen din

    SvarSlett