tirsdag 25. mai 2010

Brude smykke

Kmpetansemål
Planleggje, gjennomføre og vurdere eige grunnleggjande arbeid med ulike råvarer.
Lage og bruke arbeidsteikningar, skisser og annan visuell informasjon.


Egne mål
Jeg ville lage et brude smykke som har form som en krans.


Ide utvikling
Jeg måtte forandre litt på der bruden skal holde for det var mye ujevnheter der.
Ønsket i bruke brudespirea men den visnet fort så jeg måtte glemme det.


Planlegging

Skisse


















Bruden og brudekjole
Jeg tenkte at bruden skulle være en dame som var litt kraftig og liten
med en grønnaktig brudekjole.





















Blomster liste
3             Orkideer       hvit        8,-
3             Cala              hvit        49,-
4            Amaranthus                 20,-
3            Dendobium   hvit        42,-
mange gule perler
og hvite slikebånd                
4            Pil  
1            Hoya
litt          Ceropegia    100.- (total pris for perler, bånd, pil, hoya og ceropegia)


Total pris blir: 477.-

Stil
Dekorativt, transparent form arbeid også vegetativt.

Produkt
Først fant jeg 3 piler.









For å få den bøyelig og lettare å forme måtte jeg varme pilene med
fingrene.



















Så lagte jeg en sirkel og ende til pilene ligger i hendene mine.
Alle endene skal være der.


















Her er en hoya plante som jeg tok med for å
skape formen i et annet element.  Klippet av det som ikke så
så fint ut,  f.eks blader eller styge ender.


















Så tar snurre man perlene rundt så at den følger den runde formen.
Med perlene er i en fast rytme  så man må snurre dem sånt at de ikke ser slik ut.
















Så tar man marmor lanterner for den gir den en fin form.


















Så tar vi Amaranthus som henger lett på.




















Til sammen blir det slik.





















Der etter fester man 3 stykk cala.




















Så etter det må man lage en fin hank som er god å holde i.
Bare ta masse myke stoff for å få det til.
















Så tok jeg et hvit silkebånd.














Så tok jeg hvit silkebånd på for at det skal værefint å se på samt god å holde i.
Og for å feste båndet så bretter man kanten og limer kanten ned.
Dette gjøre man på alle båndende som man tar på for å feste dem.
















Så limte jeg på noen orkideer.


















Ferdig




















Vurdering
Jeg ville lage en brudebukket som jeg har aldri laget før, samt lage noe
nytt.  Jeg ble fornøyd med fargene og formen.
Kunne ha gjort den fyldigere i formen.

Kilder
http://www.brudesalon.dk/?pid=39

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar