tirsdag 25. mai 2010

Brudebukett

Kompetansemål
Eksperimentere med levande materiale og stilar, uttrykk, teknikkar og reiskapar.
Planleggje, gjennomføre og vurdere eige grunnleggjande arbeid med ulike råvarer.

Egne mål
Jeg ville bare få den til som min inspirasjon,
men ikke gjør den lik, for brudebuketten skulle ha mitt
utrykk.

Ide utvikling
Først sydde jeg blomstene på en sterk sy trå, men det fungerte ikke de bare tvinte seg sammen.
Så eg måtte komme opp men en ny ide. Brukte heller brun vikletråd å
trede på perler og blomster, det fungerte.  Så fant jeg etter vært at eg ville gå litt ut av
min inspirasjon og laget et langt heng, med litt av mine egne utrykk,
for at  det ikke skulle bli likt som inspirasjonen.

Planlegging
Skisse


















Arbeidstegning



















Bruden
Jeg tok i utgangs punkt at bruden skulle være høy og slank
og kjolen skal ha langt slepp.



















Stil
Dekorativt og Transparent

Blomster liste
16 Liljer              Hvit        45,-
10  Lisianthus       Hvit      25,-
3   Nellik             Grønn     24,-
13 Krysantimum  Grønn     45,-


Produkt
Ført river man mange forkjellige lengder på en vikle tråd.
Der etter trer man på liljer, perler, nellik osv på tråden.
Dette er veldig mye nøysom arbeid, så det tok en nesten en hele dag.







































































Så tar vi litt tykk tråd i brun og grønn farge.













































Ferdig





















Inspirasjon



















Vurdering
Jeg ble fornøyd med den og fikk en 6'er på brudebuketten.

Formell Vurdering
Denne fikk jeg av læraren min.















Kilder
http://www.toppshop.net/index.php?main_page=product_reviews_info&products_id=2214&reviews_id=35
Min inspirasjon fant jeg i et blad som heter Blomster Mai 2010 nr. 5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar